Dvanáct měsíců, čtyři roční období, padesát dva týdnů, tři sta šedesát pět dní.

Jsem těhotná!

23. ledna 2016 v 11:11 | Narcis |  V zakrnělém koutku duše
,,Čekáme miminko! Zatím druhý měsíc."
Napsala dřívější kamarádka na facebook. Zůstala jsem u toho sedět s otevřenou pusou. První co mě napadlo bylo to, že si dělá srandu. Zase někam dala palec a tohle je pomyslná výzva, co napsat do statusu. Ostatně jako to udělalo mnoho mých kamarádek před ní. Přestala jsem se o to zajímat.
Do doby, než přidala fotku se zakulaceným břichem s popisem, že je už ve čtvrtém měsíci a jak to utíká.Hm. Čerstvých osmnáct let, nedokončená střední škola, raději jsem nad tím nepřemýšlela a dál žila v tom, že je to iluze, že nás všechny klame.
V šestém měsíci napsala - mé dítě bude hyperaktivní. A přidala fotku břicha. Tak ono jí to ještě baví?
Vlastně nevím, proč jsem si celou dobu myslela, že lže. Proč mi to přišlo tak nereálné? Neuměla jsem si představit, že zrovna ona bude mít dítě. Odešla ze školy, nastoupila na mateřskou.
V osmém měsíci jsem jela s kamarády na párty. Potkala jsem ji tam, s obrovským břichem. Zůstala jsem na ní zírat. Začali jsme se bavit, konečně jsem uvěřila naplno. Nepřipouštěla jsem si to, protože (přestože?!) jsem o ní vždy věděla, že je nezodpovědná a nešlo mi přes mysl, že se bude starat o malé dítě. Vždyť ona sama je ještě dítě! Ano, celé to byla nezodpovědnost. Chodila dva měsíce s klukem. Před ním měla spoustu jednorázovek. A tak nějak se stalo, že otěhotněla, kluk jí opustit, odmítal se k tomu postavit čelem, vyhrožoval a odmítal být napsán do rodného listu otcem. Po několika měsících se vzpamatoval a souhlasil, že dítě bude vídat, ale alimenty platit nebude. S tím nesouhlasila ona. Takže se domluvili na tom, že on jí bude dívat peníze a ona mu bude dávat účtenky, co za ně koupila. Do koruny přesně. Zkrátka jí nevěřil, že peníze nepropije a nebude si za ně kupovat cigára. Nutno podotknout, že ona je ten typ dívky, který od jedenácti let kouří a vymetá všechny diskotéky. Možná proto byla absolutně nezodpovědná a nechránila se. Chudák dítě, říkala jsem si.
A bohužel, stává se to. Čím dál častěji slýchám, kde kdo otěhotněl, v mnohem mladším věku než osmnáct. Momentálně vím o dvou dalších holčinách, které jsou těhotné. Jedna žije v zahraničí, hodně jsme se v dětství kamarádili, dítě bude mít s cizincem, ale je zajištěná a na dítě se těší. Druhé je sedmnáct, jedno dítě už porodila a slaví rok, druhé je na cestě. Každé má jiného otce, ani jeden neplatí alimenty a ona žije v polorozpadlém domě s klukem, který jí má jen na to jedno a není otcem ani jednoho dítěte.
Není to smutné? Že se takové děti rodí? Proč ty holky nejdou na potrat? Jsou proti vraždění, třebaže vědí, že se o dítě nezvládnou postarat a že bude trpět? Je hrozně hodně případů. Některé holky se starat zvládají, mají podporu rodinu. Na druhou stranu většina holek, které neplánově otěhotní v mladém věku, nemají zázemí, stálého přítele, nemají nic.
Já osobně jsem proti potratům. Jenže když vidím takové zoufalé případy narozených dětí, o které se matky nestarají, protože jsou také děti, jsem zlostná a nejraději bych je všechny profackovala.
Nedodělají střední školu, porodí dítě, jenže nemají šanci sehnat si slušně placenou práci, nemají vzdělání a třeba ani kontakty, takže porodí druhé a třetí dítě....vídám to dnes a denně. A je mi z toho smutno. Obrovský předsudek, že takhle se chovají romové. Ne, rozhlédněte se kolem sebe.
Vrátím se k holčině výše prvně zmíněné. Porodila dítě, už je mu rok. Jí devatenáct. Nemá otce, ale co na tom, mnoho dětí takto vyrůstá, to není to nejhorší. Nejdříve se k tomu postavila zodpovědně a o dítě se starala. I když jsem neodolala pomyšlení, že ho má jen na facebookové fotky, které přihazovala každý den. Nemluvím o statusech, které přišly po tom. Neboli - na dětech nejvíce vidíme, jak letí čas apod. Nebo obrázky matky s dítětem a nějakým statusem. Je mi z toho blivno. Je matka a matka. Ona má potřebu všem to říkat a předhazovat, ale o dítě se nestará. Pravdou zůstalo, že bydlela celou dobu u rodičů a ti se o její dítě starali, zatímco ona chodila na párty a užívala si, ale třeba i když byla moc unavená a zkrátka se starat nechtěla. Ale i tak za své dítě měla nějakou zodpovědnost a mateřský cit. Aha. Nějak to opadlo. Posledních pár měsíců se o dítě přestala starat, začala jsem jí vídat na fotkách z různých párty s alkoholem v ruce a cigárem v druhé. Bylo to jasné. Prostě se vrátila do starých kolejí. Ale do školy už znovu nastoupit nechce.
Tak to bylo pár naprosto marných případů a chudáků dětí. Děti neplánované, které ale třeba měly ohromné štěstí na rodiče své matky, které se o něj postarali.
Nebudu už mluvit o holce, které je devatenáct a má za sebou sedm potratů. Nelíbí se mi to, mám k ní odpor. Měla se chránit. Na druhou stranu, je to mnohem lepší, než aby měla zanedbané děti, které by jí vzala sociálka. Ale je to její chyba a ona nese důsledky. Měla být zodpovědná, aby tomu předešla! A ne se utěšovat tím, že na potrat může jít vždycky. Absolutně si přestala vážit toho, že mohla mít zdravé děti. No, raději už to nebudu komentovat.
Teď z jiné strany.
Znám také mladé maminky, které mají priority úplně odlišné. Na prvním místě je vlastní rodina. Dítě chtějí od patnácti, mají mateřský instinkt a velká rodina je pro ně základ. Porodí v osmnácti, mají stálého partnera, zaměstnání a dítě je pro ně poklad. Tak takových rodin znám asi sedm. Třebaže já osobně mám úplně jiné hodnoty, naprosto je chápu. O dítě se starají, jsou zajištěni a vyhovuje jim to. Je to úplný opak holek, které spí s každým, a pak nenesou důsledky.
Co se mě týče. Kdybych se do neočekávané situace dostala, asi bych si to nevyčítala, protože kdyby to bylo neplánovaně, což by v mém věku bylo, říkala bych tomu osud, jelikož bych před tím dělala všechno, aby se to nestalo. A dítě bych si nechala, dokončila bych školu, postavila bych se k tomu jako nastávající matka. Jak by se k tomu postavil otec, to by mi bylo asi jedno. Zkrátka já rodím a nikdo nemá právo rozhodovat o tom, jestli si dítě mám či nemám nechat. Kdyby mě v tom nechal, budiž. Chránili jsme se a on je zbabělec, protože je to i jeho dítě. Každý má individuální podmínky pro život, já jsem si jistá, že s tím souvisí i rodinná podpora. Když nemáte podporu, je to těžké. Když se k vám otec dítěte obrátí zády a nemáte finance, je to ještě těžší. Ale potrat je vražda, Může se to stát, ale když nemáte prostředky na to, abyste se o dítě postarali, dejte ho do babyboxu nebo adoptivním rodičům, kteří po něm touží. Není to jednoduché. Je to šílená situace, každý na to má subjektivní názor.
Ale prosímvás, jestliže dítě nechcete, chraňte se. A když se i tak stane, což je možné, protože nic není stoprocentní, postavte se k tomu čelem a myslete na budoucnost. Vaši i na dítěte.
Tolik neplodných rodičů si dítě přeje a tolik nezodpovědných holek chodí na potraty třeba každý půl rok. Asi tomu zabránit nejde a tohle je jen další "fňukací" článek, ale musela jsem ho napsat, když vidím, kolik holek to dnes a denně řeší. Dvě čárky na těhotenském testu jsou zázrak, ale jen pro lidi, kteří se o dítě postarají.
Asi jen dodatek. Není pravda, že záleží jen na výchově a na rodině. Je to individuální, žijete v ideální rodině, dostanete se do špatné party. Žijete v neideální rodině, tam je ta pravděpodobně otěhotnění samozřejmě vyšší, ale to už rozebírat nechci a nebudu.
 


Komentáře

1 ... ... | 23. ledna 2016 v 11:35 | Reagovat

Vím přesně o čem mluvíš. Také teď vídám stejně starou spolužačku ze základní školy, která by měla letos maturovat, na fotkách s ročním dítětem.
Druhá má spolužačka ta byla těhotná už když jsem já byla v prváku...nedovedu si představit, že bych byla ve stejné situaci jako ony. Sama se nedokážu ani pořádně postarat o sebe, natož o dítě...

2 Rowan Rowan | Web | 23. ledna 2016 v 13:33 | Reagovat

Přesně. Záleží na každém člověku. Ale bohužel i ze stylu psaní a vyjadřování a z toho, co o sobě člověk řekne, se dá odhadnout naivita jedince. Prostě někteří na to stavění jsou, jiní ne. A někteří si myslí, že na to mají a okolí vidí, že je to blbost.
Rozumím ti a souhlasím.

3 Lucka Lucka | E-mail | Web | 4. února 2016 v 11:54 | Reagovat

Tvůj článek mě zaujal, protože tohle je poslední dobou téma, které se mi zdá aktuální. Těhotenství a vůbec mateřství je podle mě krásné, ale prožívat by to měla jen žena, která je na takovou zátěž připravená. Někdy se mi zdá, že se teď dítě bere jen jako módní doplněk, aby si s nimi mladé maminy mohly dělat selfie a chlubit se na sociálních sítích... Nevím, tohle asi nepochopím, protože pro mě mateřství znamená závazek na celý život, slib, že se o své dítě postarám a vytvořím mu život takový, jaký si každé dítě zaslouží. Kdybych měla otěhotnět teď, asi bych šla na potrat. Já vím, že spousta lidí je proti nim, ale já si stojím za tím, že matka rozhoduje o tom, zda je schopná na svět přivést dítě a postarat se o něj, což já bych teď nedokázala. Bydlím u rodičů, přítel u svých, nemám hotovou VŠ, po ní chci jít na další školu, potom chci chvíli cestovat, chci si prostě ještě užít tu obyčejnou svobodu bez závazků... Ale aby to nevypadalo, že myslím jen na sebe, nechtěla bych prostě přivést dítě do života, ve kterém bychom neměli kde pořádně žít, za co žít, neměla bych práci ani žádné peněžní prostředky a ve čtyřiceti bych si zoufala nad svým životem, ve kterém jsem nic neprožila. Nebo ještě hůř, nechtěla bych porodit dítě, které bych pak dala do dětského domova, podle mě potrat lepším řešením, protože je dnes spousta dětí, které v domovech čekají na milující rodiny a spousta těch, co se jich nikdy nedočkají... Ale to jsem se až moc rozepsala, chci jen říct, že tvůj článek byl opravdu pěkně napsaný a já s tebou souhlasím.

4 Aya Aya | Web | 4. února 2016 v 11:57 | Reagovat

Dvě čárky na těhotenském testu je zázrak pro lidi, kteří se dokáží o dítě postarat hlavně z finanční stránky. Jinak to zase taková výhra není. Je to drahá sranda a absolutně nechápu mladé 18, které jsou do toho dobrovolně. Když je to neplánovaně, dobře. Stane se a je to lepší než potrat, ale i tak. Není to o tom, že by si ho měli pořizovat lidi, kteří jsou zajištění, jsou na to připravení, mají se rádi a tak?

5 Nika Nika | 4. února 2016 v 12:00 | Reagovat

Ten článek je strašně zmatený. Pokud chceš o něčem psát, srovnej si, jak a o čem vlastně chceš psát. V tomhle je hromada nedotáhlých myšlenek, působí to chaoticky, mnohdy svůj názor vyvracíš hned dalším názorem. Takže vlastně nevím, o čem jsi tu chtěla psát. X témat a ani jedno není dokončené :)

6 Morell Morell | Web | 4. února 2016 v 12:20 | Reagovat

[5]: Mě se to líbí, je to mnohem více od srdce, než některý učesaný články,který přečtu a na konci se ptám, co jsem vlastně četla, protože z toho nic nemám.

Svět prostě není ideální, holka. Každý si tohle musí vyřešit sám a já, i dkyž s tebou souhlasím, pořád cítím, že je lepší dítě před narozením zabít než nechat na svtě dítě, které bude celý život žít s tím, že ho rodiče nechtěli. Také se divím, že už dávno nevznikla jakási inzetní stránka a společnost, která by spojovala obě strany, kde by se hledali neplodné páry a braly by si dítě od nezodpovědných osmnáctek, které je nechtějí, když už. Takový můj nápad. Jestli to chceš řešit, tak do toho jdi, já o děti žádný zájem nemám. (ani o sex)

7 dale11 dale11 | 4. února 2016 v 12:33 | Reagovat

Nika: Článek je možná zmatený, stejně jako je podivná a zmatená popisovaná situace, stejně jako tahle doba. Za mě je šlánek super :-) .

Ani nevim, proč jsem ten koment psal, ale proč ne?

8 Amia Amia | Web | 4. února 2016 v 14:55 | Reagovat

Mít dítě v nácti je hloupost. I kdyby si ho hrozně přála, těch 19 je ještě pořád brzo. S tím souhlasím :(

Potrat ale není vražda, je to potrat. Je strašné na něj spoléhat jako na řešení případného otěhotnění místo antikoncepce. Holky asi vůbec netuší, že je to pořád ještě zákrok, může jim to ublížit. Náhoda je blbec.

9 Illumináti Illumináti | Web | 4. února 2016 v 15:03 | Reagovat

such těhotenství
                                  wow
                 much 18
    so facebook

10 Kiara Kiara | E-mail | Web | 4. února 2016 v 15:22 | Reagovat

Zatím dítě nechci a ani do budoucna, nevím, jestli se to změní, zatím to vypadá, že ne. Každopádně potrat nevidím jako vraždu. Přijde mi to podobné jako kondom, jen místo jedné buňky, spermie, se dá pryč buněk trochu víc, kdy ani není jisté, zda se z nich stane člověk nebo něco úplně jiného. Avšak dokud je zárodek ještě v matce, je to její součást a upřímně, myslím si, že se svým tělem by si člověk měl rozhodovat sám.
Myslím si, že je lepší jít na potrat, než dítě přivést na svět do nezaopatřené rodiny nebo do děcáku. Neplodné páry mají šanci tam, avšak kdybych si měla jít vybrat dítě do dětského domova, cítila bych se jako v útulku pro psy, ale to zase odbočuji.

11 Denise S. Denise S. | Web | 4. února 2016 v 15:30 | Reagovat

Já rozhodně mám více pochopení pro potrat, než nechávání si něčeho, v té době zjištění ještě téměř ničeho, ačkoliv to zní tvrdě. Pokud vím, že si to nemůžu dovolit, ať už finančně, nebo i psychicky, přijde mi nefér přivádět nový život do prostředí, ve kterém prostě nemůže vzkvétat... je rozdíl mít dítě a myslet na to, že budu mít dítě. Právě ta myšlenka mnoho mladých maminek nakonec utvrdí v tom, že v sedmnácti začnou být matkou, ale realita je pak tvrdší a matky se vrací ke svému náctiletému já...

12 Jana Jana | E-mail | Web | 4. února 2016 v 16:24 | Reagovat

Jo. A potom čtyřiadvacetiletá nejzajištěná studentka se stálým partnerem řeší, jak přežijí, když si miminko nechají, tyhle slepičky jdou snášet další vajíčka ...

13 Tai Todd Tai Todd | Web | 4. února 2016 v 17:16 | Reagovat

Jen vrtím hlavou nad osmnáctkami, co se těší na mamíska, potom co je jejich "veliká láska" s kterou se znají rok, ovšem většinou daleko méně, zbouchne. Ať už cílěně (a že takové jsou) nebo proto, že se "neumí" chránit.  Nesnažím se to pochopit, většinou ve mě nějaký škodolibý hlásek říká, až si to užijou a pěkně vyžerou. Většina jich totiž po pár měsících, letech bulí všude kde mohou jak to mají těžké, jak otec nepomáhá a čekají lítost a že se o ně někdo postará. Mě se tohle vyhýbá. Svatbu ani dítě nechystám. Za necelý půl rok mi bude 24, ale mám kolem hodně kamarádek, co už mají děti nebo jsou vdané. Dojímá mě hlavně jedna, která má dnes dvě děti.(jsme stejně staré) Sotva vyšla střední, tak otěhotněla. Už to vidím, jak za pár let na fb nebo jinde bude fňukat, že ji nikde nechtějí zaměstnat, bez praxe a dvěma dětma. Hádám, že třetí svišť na sebe nenechá dlouho čekat :D

14 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 4. února 2016 v 17:44 | Reagovat

Mám zas jinou zkušenost...
Nechápu úřady, které automaticky svěří dítě jinému příbuznému, většinou babičce, pokud je matce odebráno.
Jasně, teoreticky to je pro dítě to nejlepší a ve většině případů určitě, ale pořád jsou případy, kdy si matka špatně vychová děti a pak má na krku jejich děti. A dopadnou stejně... Viděla jsem to tu několikrát. Matka chlastá, hraje automaty, vybodne se na děti a ty pak mají děti, chlastají, hrají automaty, děti dostane ta matka a ...
Hloupý kolotoč :-(

15 Loretten Loretten | Web | 4. února 2016 v 17:54 | Reagovat

Podle mě je tu zásadní problém v tom, že osvěta sice je, ale zas jaká...takový ty trapný hodiny na zš, pak možná když jsou vstřícnější rodiče, ale jinak...jo, internet, ale ten to lidem co se nezajímají sami do hlavy taky nenacpe. Pak je to samozřejmě o dostupnosti antikoncepce. Kondomy - ano, dají se sehnat, ale spolehlivost je nižší. No a pilulky, tam už je to těžší. Bohužel. A potraty? Kde by na to asi měla taková holka vzít peníze? _Potrat není zadarmo. :) Vyšplhá se i na desítku...

16 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | Web | 4. února 2016 v 18:13 | Reagovat

Na mě je to taky dost zmatený pel mel. Ani mi teda není jasný, jestli potrat těm holkám doporučuješ nebo ne?

Kdyby se měli do baby boxu nebo na adopci odkládat miminka jen proto, že se o ně člověk nedokáže finančně postarat, tak by to bylo dost smutný. Zrovna tenhle problém mi přijde řešitelný.

17 Marka Marka | Web | 4. února 2016 v 18:32 | Reagovat

máš pravdu, souhlasím ve všem a ačkoliv se s tím setkávám taky často, pořád mě to zaráží!

18 extras-diary extras-diary | E-mail | Web | 4. února 2016 v 18:39 | Reagovat

Já jsem zásadně proti potratům, a to v každé situaci. Nemyslím si, že je na nás, abychom rozhodovali o tom, kdo smí žít a kdo ne a zabít dítě je podle mě zločin. Pokud holka není dostatečně zabespečená, existují babyboxy, nebo náhradní rodiny.

19 Narcis Narcis | Web | 4. února 2016 v 18:47 | Reagovat

Děkuji všem za komentáře! Už podruhé jsem na hlavní stránce blogu, ale tentokrát nadpis "Proč nejdou na potrat?" je tak trochu mimo. Článek nemá za úkol někoho ponaučovat nebo holkám radit, je to jen můj subjektivní názor a byla bych ráda, kdybyste to tak vnímali. Blogu šlo především o to přilákat názvem, vytáhnout jedinou větu z článku, v tomto případě řečnickou otázku, což se pravděpodobně povedlo. Znovu děkuji za vaše vyjádření se.

20 hedd hedd | Web | 4. února 2016 v 19:00 | Reagovat

Nikoho takového v okolí nemám, ale kdyby se mi to přihodilo, že bych byla v očekávání, asi bych si díte nechala. A to i když je mi teprve 17... Vše je jen o prioritách. :)

21 Sájuš Sájuš | Web | 4. února 2016 v 19:11 | Reagovat

Je to jejich vlastní blbost, ale jediná dobrá věc, kterou udělali je to, že to dítě nezabili. Ono nemůže za to, že ta holka je nezodpovědná, proč by za to mělo trpět? Docela nefét zabíjet někoho bezbranného. Já jsem silně proti potratům, už jen tím že já jsem zabita bíti měla. I kdyby trpěli jakkoli, nikdy by v životě netrpěli tolik, kolik toho vytrpí dítě na potratu. Hold si nemají užívat, když ho nechtějí. Prvně si přečti něco o potratech a pak tady o tom piš, uděláš lépe. A nechci slyšet reakce typu: ,,Ale když je matka či dítě v ohrožení v živots-"..Ne! Matka je v největším ohrožení života při potratu. A navíc by zemřela ve smrtelném hříchu. Na potratě vám neručí, že 100% přežijete..Mrkni na nějaké dokumenty a až se o tom dozvíš něco, tak o tom piš. Nechci tě urážet, ale když o tom nic nevíš tak nepiš..

22 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | 4. února 2016 v 19:27 | Reagovat

Tfuj, děti...

23 Nekra Nekra | 4. února 2016 v 19:43 | Reagovat

Ke konci článku mi připadá, že si trochu protiřečíš k tomu, co píšeš na začátku. Nejdřív se ti nelíbí, když si mladá holka (bez zázemí) dítě nechá a pak se ti zas nelíbí, že nějaká na potraty šla.
Ochrana je sice hezká věc, ale snad až na sexuální (nebo aspoň koitální) abstinenci může selhat kde co. Osobně proti potratům nejsem, myslím si, že každá má právo volby (ono nechat si v břiše růst plod 9 měsíců není určitě nic příjemnýho). Za vraždu to rozhodně nepovažuju, jako dítě to uznávám až když to existuje samostatně jako jedinec, ne jako něco v jiným těle. Na nechránění se při styku přinejmenším částečně pohlížím jako na způsob emancipace, když můžou chlapi, tak si to dovolej i ženský (stejně to maj těžší, když můžou otěhotnět, i když to mohou řešit potratem - chlap potrat řešit nemusí).

Dítě/děti jsou zázrak jenom pro ty, kdo je chtějí. A jo, svět je blbě zařízenej, když lidi, co dítě chtěj, ho nemůžou přirozeně mít a ti, co ho nechtěj otěhotněj.

24 Nekra Nekra | 4. února 2016 v 19:53 | Reagovat

[6]:: S tím navrhovaným řešením částečně souhlasím, teda kdyby jim ty -náctky předávaly už ten nevyvinutej plod a ne až hotový dítě. Nesouhlasím s tím, aby se s tím plodem v břiše tahaly, když nechtěj (ano, i pokud se nechránily).

25 Lili Lili | 4. února 2016 v 20:02 | Reagovat

Proč jsi teda proti potratům když potraty řeší přesně tyhle situace?

26 Veronica Red Veronica Red | E-mail | Web | 4. února 2016 v 20:58 | Reagovat

Úplně tě chápu a když se nedávno objevil na titulní stránce blog.cz článek 'asi jsem v tom', nestačila jsem se divit. Samozřejmě, dotyčnou blogerku jsem osobně neznala, ale podle jejího stylu psaní, naivity a až do očí bijící neslušnosti.. Díky ní jsem si potvrdila, že to, že má někdo 18 opravdu neznamená, že dospěl.
Za sebe říkám, že potrat je na jednu stranu dobrá věc právě pro ženy/slečny, co nechtíc otěhotní, ale nemají k výchově příslušné podmínky ( nedostudovali, neznají otce, nemají finance, nemají zázemí a hlavně nemají třeba mateřský cit) .. Vím, že to zní surově, ale někdy je lepší dítě na život nepřivést vůbec, než přivést do špatné rodiny.
A s těmi babyboxy a adopcí.. Na první pohled to vypadá, že páry co si nějaké dítě adoptují ho budou milovat nadevše, ale z vlastní zkušenosti.. Přítel je adoptovaný a to jak se k němu chovají.. Je fakt hnus. Nebudu to tady rozebírat do detailů.. Zkráceně- potrat není zlo, někdy se může ukázat i jako řešení..

27 Mniška Mniška | E-mail | Web | 4. února 2016 v 21:43 | Reagovat

Určitě souhlasím s tím, že nezodpovědné holky (a nemusí být jen nutně náctileté) by si neměly pořizovat děti. Ale s tím potratem bych byla opatrnější. Říct já jsem proti, ale v tomhle případě by se to mělo dělat, je protichůdný názor. Ale jde hlavně o to, že potrat, ač se dneska dělá celkem běžně, není pro ženu vůbec nic dobrého. Nejen to vcelku vysoké riziko, že už nebude moct mít dítě, až ho bude opravdu chtít, ale zákrok je to nepříjemný nejen po fyzické stránce, dokáže to nadělat paseku u v psychice (a to i když s tím ta holka souhlasila a šla do toho dobrovolně). Proto jsem docela v šoku po přečtení toho řádku, kdys psala, že nějaká holka už to měla za sebou asi sedmkrát. Dost si zahrává a rozhodně jí v tom nefandím.
Prostě od čeho je antikoncepce? Od čeho jsou kondomy? Jsou od toho, aby se zabránilo jak narození dětí, když na to není správná doba. Ano, souhlasím s tím, že ty holky jsou víc, než hloupý, když si nechají udělat dítě, když na to nejsou připravené, ale i přesto bych jim ten potrat nedoporučovala, protože je to hnus.
Samozřejmě každý na to máme nějaký názor, záleží na zkušenostech. Koukám na komentář 26. Bohužel kluk má zlé zkušenosti s nevlastními rodiči. Já osobně zase znám adoptované děti, které si můžou pískat. Prostě nikdy není nic ideální, nikdy není nic tak, jak by mělo a vždycky jsou různé situaci, které různá tvrzen podporují i negují.

28 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 5. února 2016 v 12:22 | Reagovat

[21]: Možná si přečti i komentáře. Autorka totiž píše: "Děkuji všem za komentáře! Už podruhé jsem na hlavní stránce blogu, ale tentokrát nadpis "Proč nejdou na potrat?" je tak trochu mimo. Článek nemá za úkol někoho ponaučovat nebo holkám radit, je to jen můj subjektivní názor a byla bych ráda, kdybyste to tak vnímali. Blogu šlo především o to přilákat názvem, vytáhnout jedinou větu z článku, v tomto případě řečnickou otázku, což se pravděpodobně povedlo. Znovu děkuji za vaše vyjádření se."
A článek jsi zřejmě také nečetla dost pozorně, že?
Tam jasně stojí: "Na druhou stranu většina holek, které neplánově otěhotní v mladém věku, nemají zázemí, stálého přítele, nemají nic.
Já osobně jsem proti potratům. Jenže když vidím takové zoufalé případy narozených dětí, o které se matky nestarají, protože jsou také děti, jsem zlostná a nejraději bych je všechny profackovala."

29 Péťa Péťa | Web | 5. února 2016 v 13:35 | Reagovat

Ani nevíš, jak s tebou souhlasím! Pořád vidím, jak jsou některé děti hrozně zanedbané, rodičům jsou volné a různě se poflakují. Jak asi dopadnou? Hm. Stejně, jako jejich rodiče, to je úplně jasné.
Přitom je na světě tolik lidí, které na miminko čekají na smilování boží a nejde to. I z vlastního okolí znám případ, kdy dala maminka dítě po porodu k adopci - bylo to pro ni těžké, ale udělala to. Jde o paní, která už dvě děti má, staré se o ně, ale nemají moc peněz. Po druhém porodu jí doktoři řekli, že další děti už mít nemůže, ale jak to tak bývá, stalo se. Prostě se k tomu ona i partner postavili čelem, sepsali si, jestli na to mají a když došli k závěru že ne, rozhodli se, že dají dítěti lepší budoucnost u někoho jiného. Tomu říkám zodpovědné chování (a může vyjít i z nezodpovědného nechránění se).
Hezký článek. A líbí se mi, že se nebojíš říct nahlas něco, za co tě možná budou ostatní kritizovat!

30 Bēstia Bēstia | E-mail | Web | 5. února 2016 v 14:49 | Reagovat

Sic mě matka měla až v čtyřiadvaceti, přesto dnes, když je mi devatenáct, jsem schopna na celé auto rozčileně křiknout: "Dejte jí, sakra, někdo štěrkátko!" a myslet to smrtelně vážně... někteří lidé nedospějí nikdy, takže to nebude jen těmi maminami v příliš nízkém věku... má matka mě třeba dnes bere spíše jako starší sestru, kterou si ochočila, takže vím, o čem mluvím... a opravdu nechcete vědět, jak jsem se cítila ještě před dvěma lety (protože na endokrinologii jsem nemohla chodit bez doprovodu dospělého, byť dosud nechápu, proč vlastně), když jsme seděli v přeplněné čekárně a ona skákala na židli, protože ta "prděla"... ale zkuste jí někdo říct, že tohle by ženské po čtyřicítce opravdu dělat neměly!

31 *Michelle* *Michelle* | E-mail | Web | 5. února 2016 v 15:17 | Reagovat

Před dvěma lety jsem byla na maturitním plese naší škola a byla tam 19letá holka, která šla pro šerpu se dvěma dětmi- jedno cca 2 roky a druhé rok. NA druhou stranu ale dodělala školu, otec dítěte s ní zůstal a ona vypadala vážně šťastná. Sama sebe si ale v takové situaci představím, i když už je mi 20 a střední mám za sebou. P5es to ale pořád chodím do školy na VŠ

32 Narcis Narcis | 5. února 2016 v 15:22 | Reagovat

[21]: Přečetla sis vůbec celý článek? Pokud ano, měla by sis znovu přečíst svůj komentář, abys pochopila, že reaguješ absolutně mimo. Napsala jsem, že potrat je vražda a jsem absolutně proti němu.

[6]: Tebou navrhovaná nzertní stránka je v dnešní době moderní technologie skvělý nápad. Já jsem ještě teda nerodila, ale říká se, že když se dívka poprvé podívá na své dítě, pak už si ho nedá vzít, v tom je asi ten problém - strany si navzájem nevěří.

[25]: Jsem proti nim, protože existují jiná řešení. Za nezodpovědnost (nebo někdy bohužel selhání ochrany, což je také možné, ale o tom teď nemluvím) rodičů vždy platí dítě. Holky ale mají "svou hrdost" a místo toho, aby dali dítě náhradní rodině, budou ho vychovávat v prostředí naprosto nevhodném, dítě bude zanedbané, ale přesto budou pořád tvrdit, že je to jejich milované dítě, které by si nikdy nedali vzít. Sporný.

[26]: Tato blogerka mě inspirovala k napsání tohoto článku. Nikdy není jisté, do jaké rodiny se dítě dostane, bohužel.

[28]: Děkuji Ti za odezvu!

[29]: Děkuji za komentář. Příklad, který jsi napsala, je naprosto ideální řešení takové situace. Silná psychika a rozum na správném místě.

Díky za komentáře!

33 Lenna68 Lenna68 | Web | 5. února 2016 v 16:02 | Reagovat

Je to smutná doba, ale já jsem ráda, že takových holek znám jen pár, většina mých vrstevnic a mladších co si pořizovaly nebo pořizují děti jsou buď provdané nebo zodpovědné...

34 H A. H A. | Web | 18. února 2016 v 8:21 | Reagovat

Přiznám se , že když jsem viděl nadpis , trochu jsem se lekl , že ty jsi těhotná . Ale musím říci , že v 18 čekat dítě je riskantní , ale má biologická máma mě měla už v 15 , okolnosti však neznám , ale vzhledem k tomu , že mě opustila jsem nebyl plánováné dítě . A mohu říci , že jí to nezazlívám . Mám dokonce i neteř , kterou měla bratrova přítelkyně když jí bylo 18 a skončila kvůli ní i se střední školou . Dítě by mělo přijít v době kdy má připravené zázemí  a plánovaně .

35 H A. H A. | Web | 18. února 2016 v 8:24 | Reagovat

Ale třeba se o dítě zvládne postarat , bratrova přítelkyně to také zvldála a holčičce je dnes pět let a je to spokojené dítě . Jen to bylo vše těžší .

36 H A. H A. | Web | 18. února 2016 v 8:26 | Reagovat

Pokud se o něj však v této fázi kdy je mu rok nestará , asi to do budoucna bude horší , ale třeba se vzpamatuje. Nějak mi blbnou komentáře tak se omlouvám , že je to takové trhané.

37 Nasrata Nasrata | Web | 18. února 2016 v 9:36 | Reagovat

souhlasím, že holky v dnešní době vůbec často neví, do čeho jdou. Respektive to vidím na cca 3 druhy lidí.
První si tu zmínila sama, holka co se nechrání si nechala naštěkat do boudy a tak nějak se to vyvrbilo v děcko, o které nejeví nijak výrazný zájem.

Druhý typ je mladá holka, kterou si nabrnkl starší muž (25- nekonečno), většinou se jedná o celkem manipulativní, naivní slečny, které se zaláskují do zkušeného muže, který si z nich jednak udělá ozdobu svého postavení, a jednak mamku pro své prcky.

Třetí typ jsou takový trošku podivíni, většinou jsou to vegetariáni/vegani, na oknech maj napsáno "free tibet", nevěřej bankám, nevěřej doktorům, jejich revírem jsou čajovny, někteří je i vlastní, tráva a jiné drogy jsou potřeba. Holky pak děck otahaj v indiánských šátcích dokud je unesou, a dají dítěti nějaké příšerné staročeké jméno... Většinou opustili rodinu v 15 nebo dřív, holky se samozřejmě vykvákly na nějakou vejšku, kluci maj jakž takž dostudováno... nebydlí nikde, mají plno půjček, protože čekali, že se jim bude dařit... dítě je bonus, protože je to přirozená antikoncepce. Domácí porod je samozřejmostí ne-li nutností.

Takové ty plánované rodiny? Tak ty jsou jak jednorožci, to snad není ani čtvrtý typ, to snad ani neexistuje.

Nicméně já třeba proti potratům nejsem. Asi je to osobní, já sama na potratu byla. A hlavně jsem zažila vysloveně obtěžování pomalu úplně cizích lidí co do mě hustili, jak je potrat vražda a že toho budu litovat a že to mám dát jiným lidem.
Jsem sobecká ano, a budu a jsem na tro hrdá, ale prostě opravdu odmítám přizpůsobovat devět měsíců svůj život, omezovat se a přitom muset chodit k doktorům a pak ještě řvát bolestí na porodním sále, abych to děcko dala nějakým lidem, protože jak píšeš "oni ho mít nemůžou"... je mi líto, ale tohle litování cizích na mě fakt neplatí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama