Dvanáct měsíců, čtyři roční období, padesát dva týdnů, tři sta šedesát pět dní.

BDSM

19. srpna 2016 v 11:51 | Narcis
Znáte tuhle anglickou zkratku? Znamená bondage, dominance, submisivita, sadismus a masochismus.
V šestnácti by mě ani nenapadlo, že mě něco takového bude zajímat nebo dokonce lákat. Každopádně roky šly dopředu a mě to zajímat a dokonce i lákat začalo.
Věnovala jsem tomu mnoho pozornosti a stále objevovala něco nového. Dost jsem se v tom vyžívala, ale jen teoreticky. Změnila jsem názor.
Když se s někým na toto téma začnu bavit, slyším hodně stejné názory.
,,Jsou to prychicky narušení magoři."
,,Měli špatné dětství."
,,Měli by se léčit."
,,Nikdy bych to nechtěla vyzkoušet, není v tom ani trocha lásky."
,,Je to nechutný a zvrácený!"
A tak podobně... Ale je to jinak.

Nechci vás (ani sebe) učit všechny ty techniky a detailně rozebírat všechny zkratky. To bychom tu byli nesmírně dlouho. Ale zároveň, co by to bylo za článek bez přiblížení tématu?

Bondage samo o sobě znamená svazování. Od nejjednoduššího, kdy jeden partner přiváže druhého k posteli, až po ty náročnejší, kdy je potřeba spousty neklouzavých provazů (aby nezpůsobily popáleniny) a hlavně správné techniky (aby nedošlo k přílišnému zaškrcení). Tato technika je dost rozšířená a zkouší ji i lidé, co nikdy o BDSM neslyšeli. Ale slyšeli jste už pojem japonská bondáž? To je už úplně jinej level. Původně šlo o techniku mučení někdy v orientu. Je spousty způsobů. Sukaran(b)o, shinju nebo karada. Pokaždé se váže jiná část těla. Pak jsou taky tři různé pozice pro vázání a tak vůbec. Pokud vás to zajímá víc, někde si o tom přečtěte, je to kapitola sama o sobě a sem se mi nějak nevejde.
Fajn, bondage máme jakž takž za sebou.

Dominance a submisivita. Asi jsem to už každý někdy slyšel, zejména v běžném (ne sexuálním) životě. Ve vztahu je většinou jeden více dominantní partner, který rozhoduje například o financích nebo tom, kam se pojede na dovolenou a druhý se třeba přizpůsobí. No prostě, chápeme se.
V sexuálním životě dominance znamená nadřazenost. Je to tzv. pán a ten má svého submisiva. Často se hrají různé role, třeba žák a učitel. Patří tam spousta předmětl, obojky, bičíky, uzle, roubíky, pouta, provazy...Submisivní jedinec může kdykoliv říci, co mu nevyhovuje, použít tzv. stopku a zastavit průběh celého děje. Na druhou stranu je plně podřízen pánovi, často si nechává vytetovat jeho iniciály nebo nosí nějaký přívěšek. Jedno je důležité, uvědomit si, že oba dva jsou ve své roli dobrovolně!
S tímto mám vlastní zkušenost. Měla jsem vlastního sluhu, já byla pán. Zjistila jsem, že bych nikdy nemohla být submisivní jedinec a někomu se podřizovat.

No, sadismus a masochismus asi většina zná. Techniky, kdy rozkoší je příjímání nebo působení bolesti. Jo, je to dobrovolné a působí to i sexuální vzrušení, což hodně lidí nedokáže pochopit. Sadismus je potěšení z působení bolesti druhému. Masochismus pravý opak.
A pak je tu sadomasochismus. Hodně lidí to míní jako druh sexuální orientace nebo sexuální úchylku, opět však mysleme na to, že osoby jsou v tomto vztahu dobrovolně a nenuceně!

No bezva, tak jsme se tím nějak prokousali, třebaže jsem vynechala spoustu detailních i nedetailních věcí a popisů. Třeba rozdělení osob, které se o BDSM zajímají, protože to podle mě nemá moc velký význam. Pokud se nepřekročí mez a vztah je stále dobrovolný, nevidím v tom nic špatného a nemám potřebu rozlišovat, jestli je to úchylka nebo obyčejné hrátky. Absolutně nezáleží na tom, jestli měl partner traumatické dětství nebo nízké sebevědomí nebo jestli to je narcis. To jsou pitomé mýty. Taky rozkoš z bolesti jsem nahoře trochu přehnala. Chtěla jsem spíše napsat, že páry chtějí více intenzity rozkoše, k čemuž jim tyto praktiky pomůžou. Pak je tu další mýt a to, že submisivní partner je slaboch a dominantní má sklony k agresi. Haha. Submisivní je dostatečně silný, to se nebojte. Je v tomto vztahu dobrovolně a má tolik síly, že se nechá ponižovat, je psychicky vyrovnaný a bere to s nadhledem. Rizika tohoho vztahu nesou obě strany, může to skončit i před soudem, proto jde o naprostou důvěru.

Nevím, jestli jsem teď změnila váš názor na tuto problematiku nebo se stále držíte toho svého, že jsou to narušení jedinci a tak vůbec:) Ale jen chci říct, že bdsm komunita je komunita normálních lidí, které vzrušují odlišné techniky než ty vaše. Nikam se s nimi necpou, nevnucují se a dokonce ani nepřiznají pod studem, který by se na ně navalil. Proto často takovouto komunitu nikde nepotkáte. Jasně že se pořádají různé fetish akce a tak, ale většinou o nich běžný smrtelník moc neuslyší. Já a můj názor? Ten už asi znáte. Částečně se k této komunitě přiznávám. Proč jen částečně? Nevyzkoušela jsem všechno, co bych vyzkoušet chtěla. Ne kvůli tomu, že na to nemám odvahu, ale proto, že pro mě je dost těžké najít někoho s charakterem, kdo spadá do stejné bdsm.

A poslední, o čem se chci zmínit a co hodně lidí zmiňuje, když se mluví o těchto praktikách, jsou tyto praktiky - ponyplay (role zvířete), pissing (čůrání do úst nebo do tváře nebo prostě kamkoliv), scat (hnědá sprcha), electroplay (elektrody, elektrický proud), uctívání chodidel, škrcení a tak dále.

Na závěr. Znáte stránku bdsm.cz ? ;) - My jsme ti lidé, před kterými nás rodiče varovali.
 


Komentáře

1 Imaginární přítelkyně Imaginární přítelkyně | Web | 19. srpna 2016 v 13:09 | Reagovat

Vzhledem k tomu, že je stále až příliš mnoho lidí, kteří si myslí, že gayové by nejraději ojeli všechno s penisem, co se kolem nich mihne, nevěřím moc tomu, že v nejbližší době společnost přestane BDSM odsuzovat.

Díky boomu ohledně 50 odstínů jsem zjistila, kolik párů absolutně nezná žádné zpestření milostných hrátek, tedy nejen BDSM, ale i jiných praktik. Jejich zkušenosti začínají misionářem a končí koníčkem nebo pejskem. Je to dáno i tím, že spolu o sexu nekomunikují, tohle téma je mimo ložnici tabu. A i v ní kolikrát raději mlčí. Přijde mi to trochu smutné.

Každopádně doufám, že lidé se přestanou tak stydět za experimentování ohledně sexu. Pokud se dodržují jistá pravidla (včetně ochrany), co je na tom špatného?

2 RaTTvs. RaTTvs. | E-mail | Web | 19. srpna 2016 v 13:43 | Reagovat

Nejlepší jsou ty diskuze na netu na který občas narazím.. "Našla jsem pod přítelovou postelí obří analní kolík. Můj bože, on si to strká do zadku? Není to gay? Nemám se s ním rozejít? Co když to je úchyl a znásilní moje děti?" :D
Možná přeháním, ale lidi a jejich předsudky jsou fakt občas k smíchu (anebo k pláči..).

3 Baghíra Baghíra | Web | 19. srpna 2016 v 14:41 | Reagovat

S tou dominancí a submisivitou - u nás je to krásně otočený. Já jsem ten dominantnější v běžným životě (ne, že bych rozhodovala o všem a vynucovala si podřízení, ale mám často poslední slovo), zatímco v posteli jsem ráda v submisivní roli, a užívám si trestání i příkazy...

4 Jana Jana | E-mail | Web | 19. srpna 2016 v 18:17 | Reagovat

Noooo .... Dost široké téma na takto krátký, neúplný a nevystizny článek. Ale budiž, chyby v něm nejsou. Každopádně je to hodně "odflaknute", omlouvám se.

5 Eliss Eliss | Web | 22. srpna 2016 v 12:21 | Reagovat

Já jsem si tuhle praktiku několikrát vyzkoušela a nemůžu si stěžovat

6 Strašilka Strašilka | Web | 30. srpna 2016 v 0:09 | Reagovat

BDSM je skvělá věc. Ovšem partner je dominantní a já switch, tak se občas musím trochu krotit :)

7 Tai Todd Tai Todd | 16. září 2016 v 11:30 | Reagovat

Už jsem se mockrát setkala s názorem, že nechat se třískat je na palici. Bohužel šlo o lidi, kteří to vidí jen jako někoho, kdo stojí s bičem a někoho, kdo klečí a nic víc kolem. Pohybuju se v tom cca 6 let, potkala jsem spoustu podivínů, kterým bych se do rukou nikdy nesvěřila a pak takové, které bych v rukou nikdy nechtěla. (jsem switch) Lidi si často neuvědomují, že tohle je předně založené na komunikaci, to bych nezapomněla zdůraznit. Možná bych článek i o něco rozšířila, ale špatný určitě není. :)

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 16. září 2016 v 12:14 | Reagovat

[7]: Založený je to hlavně na důvěře.

9 Nancy Nancy | Web | 16. září 2016 v 13:34 | Reagovat

na mna partner v ramci dominancie cura. ale s laskou!

ja sa k tomu priznavam aj verejne. je pravda, ze jedna kamaratka ma za to velmi odsudzovala, no neskor narazila na dominantneho partnera a jej pesnicka sa hned zmenila :)

10 Narcis Narcis | Web | 16. září 2016 v 15:36 | Reagovat

[4]: Neomlouvej se. Je to tvůj názor. Toto téma je obecně neskutečně rozsáhlé, takže pokud se mu chtěla opravdu věnovat a popsat ho z psychologického, biologického a sociálního hlediska, trvalo by to ještě spoustu článků. Já jsem chtěla napsat jeden, tak nějak obecně, ne příliš konkrétně a nezaujatě.
Díky za komentářě :)

11 Tai Todd Tai Todd | 16. září 2016 v 15:48 | Reagovat

[8]: Vidíš, to mi docela uteklo. Tak samozřejmě, pokud někomu pořádně nevěřím, v životě se mu nesvěřím do rukou a naopak.

12 KaTHulle KaTHulle | 16. září 2016 v 15:56 | Reagovat

Každý by měl dělat co jej baví. :) Mě je třeba úplně jedno co si kdo dělá v posteli. A samotnou mě lákají některé praktiky z této oblasti, a něco jsem už skusila.
Ale některý věci se mi nelíbí, hlavně to jak si psala s tím kakáním a čůráním, fujky. Dělejte si to, ale jakmile by mě chtěl někdo potřísnit něčím co patří do záchodu, tak to teda nene.

13 Switch Switch | E-mail | Web | 16. září 2016 v 16:25 | Reagovat

BDSM mě vždycky hrozně přitahovalo, i když nevím, která role víc (sub nebo dom). A teď čekám bomby za můj věk xD Neříkám, že nějaké pomůcky mám - nebo dokonce zkušenosti - jen mě to rajcuje jak sviň.

14 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 16. září 2016 v 17:32 | Reagovat

Pokud jsou v tom obě strany dobrovolně, není důvod to odsuzovat. Spíš je smutné, když si lidi neumí říct, co by se jim líbilo. :)

15 Baruschka Baruschka | E-mail | Web | 16. září 2016 v 19:26 | Reagovat

[1]: U nás se začíná misionářem a končí koníčkem, přiznávám :-)
Ale nebojíme se experimentovat.
Myslím, že jsme vyzkoušeli dost, ale oba jsme se shodli na tom, že nás to nijak výrazně nikam neposunulo a ani neláká...
Což je nakonec dobře, protože se třemi dětmi v jednom bytě... To člověk nemá moc soukromí na to, aby si pohrál :-)
Tak třeba až harantíci vypadnou definitivně z baráku, nějaké hrátky na důchodový věk :-)

16 I am Jane I am Jane | Web | 16. září 2016 v 19:46 | Reagovat

[14]: Souhlasím :)

17 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 16. září 2016 v 20:09 | Reagovat

Ahaha :D článek který bych napsala tak před třemi lety. Bože...hele až tě tyhle psychologické kecy a rozbory přejdou dej vědět krásko...

18 Narcis Narcis | Web | 16. září 2016 v 20:35 | Reagovat

[17]: Nejsem Bůh. Ani úchylná perverzačka. Až mě tyhle "kecy" přejdou, napíšu ti ;)

19 Lokusta Lokusta | Web | 17. září 2016 v 10:06 | Reagovat

Naozaj to niekto odsudzuje? (Viem, aj mne to znie naivne.) Reakcie, ktoré si uviedla v článku alebo sa objavili v komentári nižšie,  mi prídu vyslovene hlúpe. Až závidím tým ľuďom, v akom jednoduchom svete žijú.

Článok zaujímavý, hoci pre mňa nie úplne informačne nový. Ak by si v budúcnosti išla do hĺbky na konkrétnu tému, rada sa teoreticky vzdelám, teda si článok prečítam.

20 Cleo Cleo | Web | 17. září 2016 v 10:14 | Reagovat

Proti BDSM nic nemám, je to na volbě partnerů. :) Proč si myslím, že to má takovou špatnou pověst, je zejména knížka Padesát odstínů šedi, kde BDSM narůstá do monstrózních rozměrů, je tam to špatné dětství a hraní i v realitě. (Více jsem o tom psala zde https://tohleanotohlene.wordpress.com/2014/11/26/e-l-james-padesat-odstinu-sedi/).

21 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 17. září 2016 v 10:31 | Reagovat

Já to beru tak, že je to o tom, jak to má kdo rád v posteli a tečka. Tím pádem s tím lézt na veřejnost je pro mě tak trochu mimo, ale to je jen můj pohled na věc.
Bohužel hodně tomu napomohla ta knížka, kterou i příznivci BDSM odsuzují, protože vytváří celoplošné klišé o této komunitě.

22 Proby Proby | Web | 17. září 2016 v 10:47 | Reagovat

Také na tom nevidím nic špatného, naopak :)

23 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 17. září 2016 v 15:44 | Reagovat

Člověk, který pouští do světa věci jako "jste úchylové", "běžte se léčit" a podobně jsou u mě ti magoři. Fakt nechápu, co je komu do toho, co někdo jiný dělá ve své ložnici. Jak jsi psala v článku - jedinci jsou v těchto rolích dobrovolně a samotným jim to působí libost a příjemné pocity.
Nic si z těchto lidí nedělej, líbí se mi, že si stojím za tím, co tě naplňuje a co se ti líbí :). Víc lidí by si mělo uvědomit, co znamená "žij a nech žít" :))

24 Porcelánová panna Porcelánová panna | 17. září 2016 v 17:03 | Reagovat

[18]: Já vím, ty sis to jen jako většina někde přečetla....

25 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 17. září 2016 v 18:08 | Reagovat

[24]: Nevím proč jsi taková. Však jsi taky nějak začínala. A ona v článku píše, že se k té komunitě hlásí částečně, protože všechno nezkusila. Tak se do toho prostě dostává. Jak píšeš, takový článek bys napsala ty před třemi lety, tak si počkej, co za tři roky bude psát ona :-).
Cítím tu strach z blogové konkurence, či?

26 Narcis Narcis | Web | 17. září 2016 v 18:36 | Reagovat

[25]: Vzala jsi mi slova z úst :-) Díky za podporu.

[24]: Ano, určitě jsem si to jen přečetla a chtěla jsem být "zajímavá", proto jsem o tom napsala článek. Nechápu tvou logiku a vidím v tom opravdu jen strach z konkurence. Pokud se cítíš v této problematice dostatečně vzdělaná a profesionální a mé články ti nepřijdou dost dobré, tak je prostě nečti. To je jednoduché řešení. :-) Podle tebe bych měla psát perverzárny, abych se do bdsm řadila? Ty přeci píšeš ty) Přijdeš mi netolerantní.

[20]: Souhlasím. Padesát odstínů je katastrofa.

27 Tony Tony | E-mail | Web | 17. září 2016 v 18:48 | Reagovat

Zajímavý článek, i když je trochu velmi stručný. (I když na tohle téma by se dala napsat i knížka, takže co už, narvat to do jednoho článku nebude jednoduché.)

BDSM vnímám spíš jen v představách, než že bych se tomu oddával nějak v reálném světě. Zatím jsem k tomu nenašel partnera (jsem k tomu homosexuálně zaměřen), kterému bych dostatečně věřil. Líbí se mi totiž jak submisivní, tak i dominantní role. :) Však uvidíme.

Lidi, co mě odsuzují jen na základě představ nebo sexuálního života, srdečně nechápu a jsou mi docela ukradení. :D

28 Tony Tony | E-mail | Web | 17. září 2016 v 18:52 | Reagovat

A naprosto nevěřím tomu, že tato reklama pod tvým článkem je čistě náhodná: https://ctrlv.cz/shots/2016/09/17/ucie.png :D

29 Wendy Wendy | Web | 17. září 2016 v 21:12 | Reagovat

50 odstínů šedi :D

30 Jana Jana | E-mail | Web | 17. září 2016 v 22:00 | Reagovat

[26]: Nemyslím si, že to je o konkurenci. Jen je v tom zběhlá více a stejně jako mně ji vadí úroveň článku.Takový, kdy něco chceš napsat, ale víš, že vlastně nevíš, proto to napíše tak jako polovičatě a vlastně o ničem. Ale mně se líbí, že jsi dodala svůj názor a reaguješ v komentářích.

31 Černovláska Černovláska | E-mail | Web | 17. září 2016 v 22:52 | Reagovat

[26]: Stejně jako tu již psala Jana, tak též si myslím, že o konkurenci úplně nejde, ale spíš o to, že Porcelánová panna ( už jen z toho o čem je, nyní spíš resp. o čem byl její blog ) tak je vidět, že v BDSM už má něco za sebou. Vždycky, když už jsi v něčem trochu zběhlá a pak vidíš nějakého laika, tak je to úsměvné. Akorát by sis Porcelánko, mohla odpustit ten kousavý styl psaní, působí to arogantně. A vůbec, co tě vede k tomu, že nyní BDSM tak odsuzuješ?

Jinak se mi líbí myšlenka článku, ale jak už tu zmiňovalo víc lidí, spousta informací o BDSM zde chybí. Hádám, že to asi byla výzva k tomu, napsat pokračování :)
Já to třeba miluju tvrdě, takže s přítelem se v sexu ( já sub ) sem tam objeví nějaký spanking a svazování, ale do BDSM komunity se (zatím) neřadím. Jinak reference v komentářích na 50 odstínů šedi jsem čekala úplně nejvíce, nejspíš půjdu z recese na druhý díl do kina :D

32 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 18. září 2016 v 9:05 | Reagovat

[26]: Ty a moje konkurence? To myslíš vážně? o.O To je to poslední čeho bych se bála. Víš proč reaguju takto? Je to jednoduché. Totiž takové řeči vedli lidi fakt ty tři roky minimálně zpět. V dnešní době je to takové že lidi se raději tváří že to není. Nebo další věcí je že právě díky těm odstínům dostalo BDSM nový rozměr a pochopení. Po té co vyšla kniha se najednou na bdsm seznamkách objevilo více ''sub'' než bylo známo. Po filmu to bylo ještě 2x tolik. Po filmu i vanilky kupovali bičíky a pouta ale ve finále těžce třeba právě na těch seznamkách narazili protože bdsm bolí, je to i kruté ne jako ve filmu a tím se to celé stalo pro smích.

Já jsem už pěkných pár let neslyšela věty které uvádíš v článku. Moji kamarádi o mé zálibě v bdsm vědí a nikdo mi nnikdo neřekl že jsem psychicky narušená. Ani lidi kteří mi píší maily. Naopak. Lidi vyjadřují obdiv z toho že se někdo nebojí vystoupit z davu. To je BDSM není nemoc se ví dávno a taky o tom doteď pořád vychází články a točí se reportáže do tv. Takže podle mě NE - lidi si to dáávno nemyslí a tohle je již zcela zbytečné psát a obhajovat. Nebo to stačí prostě hodit za hlavu.

Jednoduše řešíš něco co dávno není pravda. Že se někdo doma mlátí v posteli už lidi nijak nepřekvapí. A pak taky jak Jana píše. Napsala jsi něco o pár slovech a dalo by se to napsat líp. Zvlášť když máš potřebu bránit a omlouvat komunitu bdsm.

[31]: BDSM jsem nikdy neodsuzovala a ani neodsuzuju :D Akorát za pár posledních let jsem přehodnotila svůj život a zkušenosti mi řekli co chci. Nejsem subina ale jen submisivní a dominantní takže switch. A už tenhle fakt by si protiřečil s tím kdybych byla proti bdsm. Když o něm moc nepíšu neznamená že jsem proti němu. A taky nechci zase psát o mne a mém dom příteli a o tom co děláme. Zas by to dopadlo jako minule takže se věnuju jiným věcem a není to jako dřív ^^

33 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 18. září 2016 v 9:10 | Reagovat

[32]: [26]:  Btw pokud máš nebo budeš mít BDSM dostatečně ráda a nejdeš se v tom natolik, bude ti zcela jedno co si cizí lidi myslí. Nebude ti na tom záležet protože díky tomu zjistíš že jsi něčím vyjímečná, něčím jiná než každý druhý člověk a budeš moct být na to hrdá a hrdě si řekneš Nejsem stejná jako Vy. Vyjímečnost je hezká a nemusíš obhajovat to co máš ráda. Buď to lidi přijmou nebo ne. A když ne? -  Tak ať si to nechají pro sebe a táhnou.

34 nudistka nudistka | Web | 18. září 2016 v 14:15 | Reagovat

Dokud někoho nesvážeš nebo se nenecháš svázat tak je to přiblížení se tak nepatrné a vzdálené světu BDSM, že ti to ani neublíží ani neprospěje. Hmmm, když hledáš někoho charakterního tak proč prostě neoslovíš BDSM komunitu přímo na jedné z akcí a že se jich i u nás pořádá dost. Doporučila bych ti stránky lascivni.cz, kde najdeš kalendář akcí pořádaných u nás a mezi nimi snad i to, co hledáš s charakterem.

35 Takara Takara | 18. září 2016 v 14:24 | Reagovat

platí: neodsuzuj, pokud si sám nezkusil...

36 Tez Tez | Web | 18. září 2016 v 14:55 | Reagovat

Neznám nikoho, kdo by měl s BDSM problém, tak nevím, kde ty názory slýcháš (zvlášť když si vzpomeneme, co způsobily debilní 50 shades).
Ale tvůj způsob psaní myslím moc nepomáhá. Měla bys vynechat vsuvky a trochu lépe to strukturovat. Sice jsi jednotlivé části popsala, ale tak dost odflákle, bez jakéhokoli vyjádření názoru. A o to mělo jít.

37 Pleasure2u Pleasure2u | 18. září 2016 v 15:09 | Reagovat

Podle mě se s tím už rodí. Já vím, že se mi to vždycky líbilo. Moje nejranější vzpomínka je, když mi bylo tak 5. Vždycky jsem k tomu tíhla. Dost dlouhou dobu jsem měla problém s tím, to přijmout a i teď se za to pořád stydím. Nikdy jsem si nevybrala to mít ráda a nechci to mít ráda, ale prostě mám. Stačí to zmínit a dělá to se mnou divy, nemůžu si pomoct. 50 odstínů šedi na mě mělo účinky silnější, než porno. Něco na tom BDSM prostě je, co mě přijde neskutečně sexy. V životě jsem dominantní typ, ale v posteli opak, nebo jak kdy. Miluju to napětí, to vzrušení, když mi někdo působí bolest, a když někomu mám působit bolest já, miluju to napětí, co sálá z něj, to je vzrušující. Dokážu bez toho žít, nikdy bych to po nikom nutně nevyžadovala, ale pokud by chtěl byla bych samozřejmě okamžitě pro.

38 kerria kerria | Web | 18. září 2016 v 20:20 | Reagovat

Po přečtení článku mám pocit, že toho o BDSM vím možná víc než autorka, ačkoliv sama se za vyznavačku nepovažuju. Mám ráda některé věci spadající do kategorie BDSM, ale bolest mezi ně rozhodně nepatří.

Celkově to na mě působí dojmem jako by to bylo opsané z Bravíčka někým, kdo o podobných věcech nikdy předtím neslyšel. Chybí tomu nějaká šťáva - osobní pohled na věc.

39 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 18. září 2016 v 23:14 | Reagovat

Na začátku jsem měla stejný názor jako ty a stejně jako ty jsem ho i změnila, ovšem mnoho lidí absolutně nemá tušením co to vlastně je a znají to jenom z padesáti odstínů šedi, což je blbost. A právě tito lidé do světa nejvíc křičí, že právě tomuto holdují a vlastně chtějí, aby je ostatní považovali za divné a zvrhlé.

40 Ginger White Ginger White | Web | 19. září 2016 v 9:36 | Reagovat

Myslím, že bude trvat ještě dlouhou dobu, než společnost BDSM komunitu tak nějak přijme, a přitom znám spoustu takovýchto párů a ne, opravdu to nejsou psychopaté ani jinak psychicky narušení lidé. Je hezké, že si o tom takhle napsala. :) Na druhou stranu sem tam se opravdu stane, že se do takovéhleho vztahu dostane nebezpečnější člověk, jehož choutky jsou trochu zvrácenější, než by se mohlo čekat, a tak je důležité dávat pozor.

41 p p | 19. září 2016 v 9:54 | Reagovat

Abych pravdu řekla, dlouho jsem byla zastáncem BDSM. Stavím se spíše do submisivnější role. Jenže po nějaké době mi došlo, proč to dělám a bylo mi z toho doslova nevolno.

Někteří praktikující jsou opravdu narušení jedinci (mluvím za sebe a za pár známých). Bohužel na to většinou dojdou až když je pozdě. Potom ale není cesty zpátky. Říct "jsou v tom dobrovolně" nic nemění. Stopka také nic nezmění. Někteří lidé totiž neznají hranice a troufla bych se i říct, že znát nikdy nebudou.

Důležité prostě je si uvědomit, proč vás takové věci vzrušují a pak je praktikovat.

A hlavně - tento fenomén by měl zůstat navždycky tajemstvím. Publicita by BDSM neprospěla vůbec. Bohužel 50 odstínů už bylo dokonce i zfilmováno...

42 agrrr agrrr | Web | 19. září 2016 v 13:27 | Reagovat

[33]:
Náhodou děvče to napsalo pěkně, ano začíná, ano nemá tolik zkušeností, ale tvoje nafrněnost, se mi nelíbí.

Stejně tak já bych mohla psát že na bložínek jsem si o sexu psala před více jak pěti a že až budeš mít za sebou to co já, nebudeš to zdaleka tak ventilovat...

Nějak ti ta pomíjivá sláva stoupla do hlavy. Neboj o sexu a praktikách se psalo už před tebou, nejseš žádná průkopnice. A ano taky z toho cítím konkurenční boj.
Až mě málem chytla melancholie, že bych se vrátila???

43 Jana Jana | E-mail | Web | 19. září 2016 v 14:17 | Reagovat

[42]: Porcelánka má konkurenci tak akorát v Impudens čí Lee Bandě :)

44 Gabriel Decay Gabriel Decay | Web | 19. září 2016 v 17:08 | Reagovat

Nemáš v plánu navštívit Fetish Weekend? :)
Stejnej problém jako s homosexualitou, transsexualitou a tak dále. Jsme prostě divní a asi to tak i zůstane :D

45 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 19. září 2016 v 17:10 | Reagovat

[42]: Jaká sláva? :D já jsem slavná a kde? Co s tím všeci máte??? o.O

[43]: Tu neznám :-|

46 Narcis Narcis | Web | 19. září 2016 v 18:37 | Reagovat

[44]: Přemýšlím o tom :-)

[32]: Ok :) Tak tys je třeba neslyšela, ale když já řeknu nahlas, co se mi líbí, přesně takové věty k mým uším znějí. Každá komunita je jiná. Já jsem se neprosila o článek na hlavní straně blogu. Kdybych to tušila, rozepsala bych se. Tento článek byl prostě chvilkovou záležitostí o tom, co mi leželo na srdci a strašně rychle jsem se chtěla vypsat a "svěřit". Nevím, jestli ti to dává smysl, každopádně mi nepřijde zrovna férový, že mi tohle píšeš, když máme stejný záliby. Měla bys mít pochopení a ne mě tady kritizovat. btw: když jsem mámě řekla, že mi bdsm přijde normální, řekla mi, že je to úchylka a ty lidi narušení psychopati. Takže to, že to ze své strany neslyšíš, to neznamená, že to neexistuje.

[40]: Je těžké takového člověka odlišit. Pak role mohou být sebevíc dobrovolné, vždycky to bude špatně.

[38]: Jak jsem napsala, souhlasím. Byla to momentální chvilková nerozvážnost o něčem, co jsem měla v hlavě. Kdybych věděla, že článek bude tolik čtený, dala bych si záležet mnohem víc. Škoda.

47 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 19. září 2016 v 19:36 | Reagovat

[46]: Ale vždyť nikdo neříká že sis titulku vyprosila nebo něco víc na Standovi xD Jednou kdysi, kdesi jsem na nějakou otázku odpovídala: kdyby takových úchylných blogů bylo víc - klidně nějaký podpořím. Což je pravda. Já jsem zkritizovala, že tolik řešíš cizí lidi. Nejdřív teda to že sis to někde přečetla protože takové kecy že jsme psycho, se dají dočíst leckde na netu v diskuzích. A pak právě po odstínech to fakt v podstatě hoodně ustálo. Lidi nikdy nebyli tolerantní a taky nebudou. Lidi jsou hovada a nikdy nepřijmou ani homosexualitu.

Že jsi něco takové řekla mamce a ona ti tohle řekla mě fakt nenapadlo :D Já bych to své neřekla nikdy. Moje mamka možná něco tuší ale nikdy bych na ni s BDSM nevybafla. Ani bych jí nikdy neřekla že můj přítel mě ''bije'' a já se v tom vyžívám. A kdyby to mamka věděla, a reagovala jako ta tvoje tak si řeknu Je to jiná generace, za nich to bylo jinak a absolutní tabu. Tohle by mamka totiž asi nepochopila...

No a cizí lidi bych fakt neřešila. To by člověk nemohl nic. No a taky na bdsm cz se toho moc najít nedá řekla bych :/ Altair na to už docela prdí. No taky už má svoje roky. Btw a zrovna tam je x let stará moje povídka když jsem začínala. Pokud tě to fakt zajímá, stáhni si film Nebe, peklo, ráj. Hraje v něm :) A taky ''první'' česká domina která byla nedávno ve Střepinách. Je to takový zajímavý dokument o komunitě.

Tady vůbec nejde o konkurenci ani že mi rádoby sláva stoupla do hlavy? ( wtf to fakt nepochopím ). Sama vím co dělám. Od článků bdsm, o sexu, úchylačin jsem v podstatě upustila. Zrovna to bdsm není téma teď už na dva roky skoro tři. Neumím si představit že bych pořád psala jen o tomhle. Hihi já mám v podstatě nudný život. Vstát/práce/jíst/spát :D A když je vůle boží jsem s přítelem. Jenže mě se za ty roky už zdá divný psát o tom co děláme, jak mě seřeže...A že by jsi o tom měla psát ty? No tak ať přece ne? Kočkomilka o tom taky píše. Je věc každého o čem píše a věř tomu že já jsem ta poslední která by měla mindrák z konkurence. Já jsem bezvýznamná nula která píše o svém životě ^^

Jen se vyser na okolí a na to co je v pořádku a co není. :/ Já jsem taky padlá na hlavu a moc si z toho nedělám :D

48 Háčko Háčko | E-mail | Web | 19. září 2016 v 23:12 | Reagovat

Nikto by sa nemal hanbiť za to, čo sa mu páči, či už sa jedná o veci, ľudí, alebo úchylky. Tak. Pokiaľ je to dobrovoľné, a po kým to nie je priamo rezanie nôh, či iné zvrátenosti, je to v poriadku :))

49 Akim Akim | E-mail | Web | 20. září 2016 v 9:05 | Reagovat

Ony se ty subinky tady nakonec ještě poperou. :-)

50 Melkora Melkora | Web | 27. září 2016 v 20:53 | Reagovat

Zajímavé! Já jsem se s názory typu,

"Jsou to prychicky narušení magoři."
"Měli špatné dětství."
"Měli by se léčit."
"Nikdy bych to nechtěla vyzkoušet, není v tom ani trocha lásky."
"Je to nechutný a zvrácený!"

nikdy nesetkala. Asi jsem se o tom bavila se samými inteligentními lidmi.

51 Wnaty Wnaty | E-mail | Web | 28. září 2016 v 21:35 | Reagovat

[47]: Porcelánko, problém byl v tvém nepřehlédnutelně arogantním podání. Ono "nedělej si hlavu z ostatních" jde podat tak, že pak nebudeš vypadat jak nafoukaná nána, co opovrhuje lidmi, co se s takovou komunitou teprve seznamují a pronikají do ní.
Těmi dalšími komentáři sis tu reputaci trochu napravila, jen by bylo příště fajn zamyslet se nad tím, co napíšeš, pokud nechceš čelit takovým reakcím, které tu byly.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama